Google Ads | locatie targetting

Meer halen uit je Google Ads campagnes dmv locatie targetting? dat komt goed uit want hierbij wat tips die je budget besparen en een hogere conversie kunnen opleveren:

👉 expirementeer met meerdere stralen om een plaats. Kies bijvoorbeeld voor 5, 10 en 15 kilometer van bijvoorbeeld zoetermeer.

👉 heb je een buyer persona gemaakt kijk dan naar kenmerken van je doelgroep. Heeft je doelgroep wat te besteden, richt je dan op plaatsen met een gemiddeld hoog inkomen. Zo besteed je het campagne budget niet aan kliks die weinig conversie genereren.

👉 sluit plaatsen (of landen) uit waar je advertenties niet getoond hoeven te te worden. Bedien je bijvoorbeeld een plaats in de buurt van Belgie en je hebt gekozen voor het targetten van een straal rondom een plaats, sluit dan Belgie uit als land (als jouw advertenties daar natuurlijk niet getoond moeten worden). Let sowieso ook op de taal die je hebt ingesteld bij het opzetten van je campagne.

👉 maak je campagnes en advertenties super gepersonaliseerd en gebruik keywords in je advertenties inclusief plaatsnaam en zorg dat de ads elementen bevat die kenmerkend zijn voor die plaats of regio.

👉 let op of je mensen target die in of op je target locatie waren/waarschijnlijk bevinden of die interesse hebben getoond in de locatie (of beide).

👉 heb je een handmatige bodstrategie of een maximize click strategie dan kun je overwegen om je bod te verhogen/verlagen voor bepaalde locaties.

👉 Gebruik Google trends om over tijd ze zien in welke regio’s/plaatsen de zoekinteresse het grootst is voor een zoekterm (zeer waardevol als je het mij vraagt)

Suc6 met de tips , ik hoop dat je er iets aan hebt. Voor vragen of hulp bij het opzetten of beheren van je campagnes: 06-53403574 of mail naar info@ssmc.nl

#googleads #googleadwords #googleadscampaign #googleadvertising #googleadsexpert

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.