Google Ads | Optimaliseren van je campagne

Top je hebt Google Ads campagne opgezet! Gefeliciteerd! Op welke dingen moet je nu nog letten zodat je zeker weet dat jouw campagne voor💯 procent een super presterende campagne gaat worden? Hieronder enkele tips:

👉kies je uitsluitingszoekwoorden. Er zijn namelijk vast ook keywords waar je niet op gevonden wilt worden;

👉het valt me steeds weer op hoeveel campagnes worden opgezet zonder een doel te hebben. Wat is een conversie? Welke waarde koppel je hieraan? Zonder conversies en het instellen van een waarde weet je ook niet wat je Google Ads campagne nu precies oplevert;

👉Check ook even of de juiste rekening is ingesteld voor het afschrijven van het advertentiebudget;

👉Check bij doelgroepen of de doelgroepen die je hebt aangemaakt ook daadwerkelijk goed zijn ingesteld (de jusite advertentiegroepen of campagnes). Vergeet niet om de doelgroep uit te sluiten welke al eens een conversie heeft gedaan (mega irritant als je iets hebt gekocht ergens en je maar advertenties blijft zien van dat bedrijf);

👉Het kan zinvol zijn om bod aanpassingen te doen voor die doelgroepen die bijvoorbeeld als eens interactie met jouw bedrijf hebben gehad. Je kan het bod bijvoorbeeld met 50% verhogen;

👉Je kan ook gebruik maken van de standaard doelgroepen van Google (bijvoorbeeld affiniteit- of in-market doelgroepen). Let op dat je hierbij wel kiest voor observatie ipv targetting, omdat je niet uitsluitend mensen uit deze doelgroep wilt benaderen.

Vraagje: Wat vinden jullie nou typisch van die dingen

die je niet mag vergeten bij het opzetten van een campagne of die vaak niet goed gaan?

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.