fbpx
Wat doen we ?

onze lokale SEO diensten

Onze lokale SEO diensten zijn geschikt voor elk bedrijf, instelling, stichting, vereniging of organisatie. Heb je een fysieke locatie waar je klanten bedient of een bepaald geografisch afzetgebied, lees dan verder wat we voor je kunnen betekenen.

Wil je ook lokaal beter zichtbaar worden voor jouw klanten dan zit je bij ons goed. Ik ben gespecialiseerd in lokale SEO en ken als geen ander de noodzaak om in deze tijd voor jouw lokale klanten beter te zijn. We bieden lokale SEO diensten aan die helpen om beter en sneller in contact te komen met jouw doelgroep. We hebben al spectaculaire resultaten bereikt met ons lokale SEO diensten! Waarom? Door te specialiseren weten we meer, doen we meer en kunnen we de kosten laag houden.

Bedrijfsgidsen management
  • automatische synchronisatie van jouw bedrijfsgegevens in bedrijfsgidsen zorgt ervoor dat deze info in alle gidsen hetzelfde is. Google ziet consistentie van bedrijfsgegevens als een rankingfactor.

zoekmachine optimalisatie
  • Het uiteindelijke doel van website optimalisatie is ervoor te zorgen dat jouw bedrijf prominent zichtbaar wordt in de resulten van zoekmachines. Alle onze inspanningen zijn hierop gericht.

Google Mijn Business optimalisatie
  • Google Mijn Bedrijf (GMB) is de plaats waarop al jouw bedrijfslocaties beheerd kunnen worden. Ideaal voor bijvoorbeeld franchisers die meerdere locaties in een land hebben. Tevens is GMB een uitstekend hulpmiddel om jouw content op een Google platform te krijgen!!

Reputatie management
  • Voor elk bedrijf is een goede reputatie van levensbelang. Het wordt voor klanten steeds makkelijker om hun mening over jouw dienstverlening op het internet of social media kanalen te posten. Het is belangrijk om ook op internet het contact aan te gaan met je klanten. Maar ook voor zoekmachines is het belangrijk dat jij waardevolle reviews krijgt. Kortom je doet er goed aan om jouw reputatie nauwkeurig te monitoren met onze software.

Brand monitoring
  • Onze software houdt nauwkeurig bij waar en hoe je bedrijf in de resultaten van zoekmachines en op social media kanalen wordt weergegeven. Dit geeft je de mogelijkheid om het gesprek met jouw doelgroep aan te gaan en de meningsvorming over je bedrijf positief te beinvloeden.

Local Data analytics
  • Alles wat we doen is gericht op het behalen van voordelen voor jou als bedrijf. Je weet alleen dat je de juiste dingen doet als je weet waar je vandaan komt, waar je nu staat en waar je als bedrijf naartoe wilt. Daarom meten we voortdurend het resultaat van onze optimalisatie werkzaamheden.

Wat is lokale SEO ?

Naast het “gewone"algoritme heeft Google ook een ‘lokaal’ algoritme. Het lokale algoritme zorgt ervoor dat er zoekresultaten worden weergegeven op basis van de locatie van degene die in Google zoekt. Dat is goed nieuws voor bedrijven met een lokale afzetmarkt of bedrijven die producten of diensten aanbieden in bepaalde gebied. Lokale zoekresultaten krijgen binnen de zoekmachine resultaten pagina (SERP) van Google een steeds prominentere plaats.
Daarnaast  zoeken mensen steeds meer op mobiele platformen waardoor lokale bedrijven potentieel voordeel hebben. Het is dus belangrijk dat jouw bedrijf hier optimaal van profiteert.

De belangrijkste factoren voor het lokale algoritme zijn relevance (relevantie), prominence (onderscheidend zijn) en proximity (nabijheid). Relevant zijn betekent zorgen voor een juiste categorie, een goede bedrijfsomschrijving en het hebben van relevante lokale content (antwoorden) op de vragen die jouw doelgroep heeft. Als we kijken naar hoe jij als bedrijf onderscheidend kunt zijn dan is het handig om links naar jouw website te verzamelen, het schrijven van artikelen (blogs) waaruit jouw expertise blijkt, het hebben van goede reviews en het verzorgen van bijvoorbeeld quest blogs. Uiteraard is het belangrijk dat jouw bedrijf naar voren komt als mensen in de buurt van jouw bedrijf zoeken naar een dienst of product dat verkoopt. Je kan dus inspelen op de manier waarop mensen zoeken. Eigenlijk doen ze dit op drie manieren, namelijk door te zoeken zonder geografische locatie. Als men een kroeg zoekt dan tikt men bijvoorbeeld in ‘kroegen’. Op basis van GPS en IP adres weet Google waar degene die zoekt zicht bevind. Soms zoekt men ook met een zogenaamd ‘GEO modifier’ bijvoorbeeld kroegen in Amsterdam. De laatste manier van zoeken is met ‘near me’. Deze termen zijn in Nederland niet heel populair, maar in engelstalige landen des te meer. Men zoekt in ons voorbeeld dan naar ‘kroegen near me’. Als je meer informatie over bijvoorbeeld concurrenten wilt hebben, dan is deze manier van zoeken overigens een goede manier om het lokale zoek algoritme te triggeren.

Maar hoe ziet het local 3 pack er nu precies uit in zoekmachines.Ter veduidelijking een voorbeeld: Als je bijvoorbeeld werkt in Rotterdam en tijdens de lunch iets lekker wilt bestellen dan is het vrij logisch dat er eetgelegenheden worden weergegeven die in (de buurt van) Rotterdam gevestigd zijn. Als je vervolgens thuis bent aangekomen, en je woont bijvoorbeeld in Berkel en Rodenrijs, en je besluit opnieuw wat te bestellen, dan is de kans erg groot dat er eetgelegenheden in de buurt van Berkel en Rodenrijs worden getoond. 

Onderstaand snapshot is een weergave van de lokale zoekresultaten als je als zoekterm ingeeft “lunch Berkel en Rodenrijs". De lokale zoekresultaten worden weergegeven net onder de betaalde zoekresultaten van Google Ads maar met alle toeters en bellen zoals een afbeelding van Google Maps, openingstijden en ook het aantal reviews en de behaalde sterren. Je begrijpt misschien waarom we hier zo enthousiast van worden. Het biedt geweldige kansen voor bedrijven om zichtbaar te worden. Het uitgebreid tonen van bedrijfsinformatie is natuurlijk niet zonder reden. Doordat mensen steeds meer zoeken via hun mobiele telefoon is het belangrijk om relevante informatie weer te geven in de buurt waarvan je bent.

lokale SEO

Met dezelfde zoekterm in Rotterdam krijg je onderstaand resultaat te zien. Geheel andere bedrijven uiteraard, maar wel weer zeer uitgebreid. Er wordt in de resultaten ook getoond wat je bijvoorbeeld kunt eten bij de verschillende restaurants en eetcafe’s en zelfs previews van klantbeoordelingen.

lokaal zoekresultaat

Bovenstaande weergaves worden niet alleen getoond voor restaurants, maar bijvoorbeeld ook voor bedrijven uit de automotive, finance, retail, franchisers, healthcare, manufacturing en de travel/hospitality branche. Wil je nou meer weten over factoren die van belang zijn bij lokale SEO, bekijk dan bijvoorbeeld onze blog over bedrijfsgidsen.

Interesse?

Als je kiest voor onze lokale  SEO diensten dan helpen wij je om online zichtbaar te worden bij jouw lokale klanten. Interesse? Neem dan contact op via 06-53403574 of info@ssmc.nl.

× Waarmee kunnen we helpen? Available from 08:30 to 17:30